Charmiga Carrie

Sex and the citys huvudroll Carrie Bradshaw har haft en omtalad stil genom åren och inte minst nu senast när Sex and the city the movie kom. Carries stil är i grunden ofta ganska enkel men sticker ändå ut. Det är ofta en spännande mix. Till exempel; I filmen hade hon ibland ett klassisk pärlhalsband tillsammans med ett brett nitbälte. Hon blandar sådant man inte riktigt tror ska funka ihop men som faktiskt kan göra det. Är du en av många som är ett fan av Carries stil kika gärna här nedanför på de Carrie inspererande outfitsen!

Bild 1: Tröja och väska från forever 21.com. Linne från Cubus.
Jeans från H&M och skor från asos.com
Bild 2: Klänningen kommer ifrån gojane.com
Halsbandet och skorna finns på asos.com
Bild 3: Linne från forever21.com. Jeans från H&M.
Linne från Cubus. Skor och väska från forever21.com
Bild 4: Kjolen finns på forever21.com och linnet på H&M.
Skorna, väskan och bältet kommer alla från asos.com
Bild 5: Klänningen finns att hitta på Cubus.
Skorna och halsbandet blir dina på asos.com

Carrie med sitt nitbälte och stora kuvertväska!


Enkel med fin look med en glittrig, flerfärgad kuvertväska.

Stick ut med en rolig färg och lite annorlunda skor!

I ögonfallande (och matchande!) väska och skor lyfter fram en annars ganska enkel klädsel.

En för övrigt ganska hård look blir mjukare med paljetterna på linnet och volangerna på kuvertväskan.

Söt som en bakelse med vit klänning och långt pärlhalsband. Här kan man, om man känner för det,
skippa rosetten på framsidan och sätta ett nitbälte i midjan. Lite mer Carrie!


Kommentarer
Postat av: Paula

Jag älskar din blogg! Fortsätta uppdatera ofta!

2009-03-28 @ 14:15:49
Postat av: Elin

Tack, vad glad jag blir! Jag ska försöka med det! Hade fint och tack åter igen :)

2009-03-30 @ 09:19:44
URL: http://sizefourteen.blogg.se/
Postat av: julio

väldans vad du har börjat blogga ofta nu (; goodie, me like! tkr först & främst att du får länka till mig nu.. det är på tiden. sen en åsikt om carries stil, är inte hon mkt mer färgsark & vågad än så? mer "missmatchningar" if you know what i mean? (; me think so i alla fall

2009-03-30 @ 22:20:50
URL: http://julialicious.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack ^^ haha jasådu, så jag borde länka! kanske det ;) jo, men du har faktiskt rätt i det. men när jag gjorde outfitsen tänkte jag mest på hur hon såg ut i filmen och att jag skulle göra det lite enklare för de som inte är lika vågade att kunna klä sig likt. lite mer lättsmält :)

2009-03-31 @ 08:25:44
URL: http://sizefourteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0