Skönhetsmissar

Smaken är som baken, det vet vi! Men det finns vissa saker som inte är fint på någon, vissa skönhetsmissar vi bara inte vill råka ut för. Nu ska jag bjuda på mig själv och berätta om de skönhetsmissar jag begått på yngre dagar. Även fast min senaste var förra året...

Jag var 12 när jag började sminka mig men det var inte förren i högstadiet som jag verkligen blev smink intresserad på allvar. Jag har alltid tyckt om bleka läppar och tänkte nu själv börja ha det. Så kom jag på vad fiffigt det var med  foundation på läpparna först och sedan ett ljust läppglans. Så här i efterhand när jag ser bilder från mig själv från den tiden inser jag att jag tog det till det extrema. Mina läppar verkligen lös, jag såg ut att vara sjuk! Tur att jag nu vet hur man gör det fint på riktigt! Pust!

I högstadiet fick jag en fix idé om att jag ville vara brun en skolavslutning. Så jag smörjde in mig med brun utan sol loation och det gick helt fel... Jag kom till min avslutningsdag alldels brun fläckig och jag kommer ihåg hur "den snygga tjejen" i klassen ropade till mig och frågade om jag använt brun utan sol. Jag sa osäkert ja och fnissade att det gick lite fel...

Högstadiet var en period full av skönhetsmissar. Jag lät min kära moder klippa mig hemma i badrummet en kväll. Det skulle jag bittert få ångra. Eftersom mitt hår är lockigt så behöver jag klippa upp det för att få det fint och överhuvudtaget acceptabelt. Det tänkte inte vi på och när vi var klara så stod jag med en "bröderna lejonhjärta" frissa. Dagen efter fick min frisör ett gott skratt - på min bekostnad.

Förra året färgade jag mitt naturligt blonda hår rött. Det var kul i ett par månader innan jag tröttnade helt och ville tillbaka till mitt ljusa hår. Jag lydde ett dumt råd och färgade det brunt för att sedan göra avfärgningar. I ett par veckor gick jag runt med oranget hår. Det var så slitet att jag ville låta det vara innan jag färgade det blont en gång för alla. Jag försökte intala mig själv att det var helt okej och försökte leta upp bilder på snygga tjejer med oranget hår. Hittade jag några? Nej, det kan jag inte påstå..!

Har du lite pinsamma missar? Skriv i min gäst bok! Det är trots allt roligt att se tillbaka på sånt och man lär sig ju av sina misstag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0