Tjejer, sluta nojja!

Vi tjejer är experter på att jämföra oss med andra och i samma veva tycka alla andra är bättre och finare än oss själva. Vi har massa komplex; vikten, näsan, läpparna, tänderna... Jag har tagit upp några av de vanligaste komplexen för att visa att det inte finns något att oroa sig över!

Idag är idealet att vara smal, riktigt smal. Personligen är jag av den åsikten att alla inte måste se likadana ut och att du kan vara lika vacker vilken storlek du än har (bara den är hälsosam!). Många tjejer nojjar över att väga mer än 60 kg vilket jag tycker är väldigt mysko. Du kanske inte är av den åsikten men hör och häpna så kanske du håller med mig; på 50-talet finner vi ett riktigt pinuppe-ideal där tjejerna skulle väga runt 70 kg. På 50-talet finner vi också några av världens genom tiderna mest uppmärksammade sex och skönhetsymboler som t.ex Marilyn Monroe. Dock är min poäng att idealet ändras ständigt och det är tråkigt att försöka uppnå det. Vi är alla olika och borde älska oss själva och varandra precis som vi är. Ett samhälle där vi alla ser ut som kloner, när vi alla är så olika och tycker så olika, är ju egentligen ganska trist.

Vackra Marilyn med sina hälsosamma kuvor.

Många tjejer nojjar över sina näsor. Men en näsa kan ju vara riktigt karaktärisk och vacker även om den t.ex är stor. Spana bara in Sarah Jessica Parker- vi älskar henne OCH hennes näsa. Läpparna är också något tjejer verkar oroa sig mycket över. Många tycker deras läppar är för smala. Tråkigt tycker jag. Speciellt också då Heidi Klum har smala läppar och ändå anses vara en otroligt vacker kvinna. Tänderna är ytterligare en sak. Vanessa Pardis som håvat in många kvinnors drömman Johnny Depp har en liten glugg och även hon anses vara väldigt vacker.
Vi älskar SJP inte trots utan med hennes näsa!

Så ni ser tjejer- man kan vara riktigt vacker trots att man inte är riktigt smal, har en stor näsa, smala läppar och en glugg. Det är inget fel med något utav det. Ta vara på det du har, gör det bästa av det och inse att du duger och är vacker precis som du är! För att inse ännu mer hur vackert det är med mångfald klicka på kategorin gott & blandat i min blogg, välj inlägget mångfald är vackert och kika! Där har jag nämligen visat upp 6 olika kändisar - alla olika och alla vackra!


Kommentarer
Postat av: Malin

Fin blogg :)

2009-09-28 @ 09:08:20
URL: http://maaajjiiin.blogg.se/
Postat av: Malin

svar: varsegod :)

2009-09-29 @ 16:45:44
URL: http://maaajjiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0