Vackra Lizzi Miller

Det pratas just nu om den nya amerikanska plus-size modellen Lizzi Miller som visat upp sig i amerikanska tidningen Glamour. Vanligtvis vill jag bara vara positiv i min blogg; hit ska folk klicka sig in för att få inspiration, tips och för att se bilder på vackra kvinnor som inte passar in på idealet men som ändå utrsålar skönhet och som är självsäkra. Själv tycker jag bara bra saker om Lizzi men den åsikten är det inte alla som har. Självklart ska alla få tycka vad de vill men när dessa ord dyker upp gör det lite ont i mig; motbjudande, ohälsosam och fet.

Är detta vad folk tycker om en tjej som bär en av de vanligaste klädstorlekarna? En tjej som själv säger att hon är hälosam och till och med tränar? Det är väldigt synd att sånna negativa åsikter finns. Man behöver inte tycka att hon är fin men att säga att hon borde gå ner en massa kilo- det är väl onödigt? Hon behöver ju inte det- hon är hälosam och så här ser många kvinnor ut idag. Är det verkligen en sån chock för människor att se en kvinna som inte har en platt mage? Världen behöver mer mångfall på modeller- och det är nu!

Kanske har ni redan hört att vår svenska tidning Vecko Revyn också fått nog av denna negativa kroppsyn och nu uppmanar sina läsare - oavsett storlek- att söka till dem som modell. Alldels rätt tycker jag! Så länge en människa inte är ohälsosam utan mår bra, har karisma och utstrålar skönhet och självsäkerhet så är det ju inga fel? Nej, fram för fler kvinnor som vackra Lizzie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0