Det röda drömhåret

Rött, glansigt hår är riktigt vackert och står högt upp på flera tjejers önskelista.. Men som många och även jag själv erfarat är det oftast inte såpass enkelt att bara färga och förvänta sig att det ska hålla i sig. Jag själv har haft testat på rött hår tre gånger och lärt mig en del sen första gången. Därför kommer jag här med lite tips som kan vara värt att tänka på:
  • Det finns många olika nyanser av rött. Det finns exempelvis de som är väldigt starka i färgen och de som ser lite mer naturliga ut. Det viktigaste är att man hittar rätt för en själv. Det första steget kan vara att komma på om man passar bäst i en nyans som går åt det kalla hållet eller åt det varma.
  • Att använda en toning är mer skonsamt än att färga håret. Kombinerat med en så kallad "hårbomb" kan du räkna med att färgen håller. Jag själv använder mig av Revlon nutri color creme som är en inpackning med färgpigment menat att använda i redan färgat hår för att förstärka färgen. Revlon har flera olika för rött hår, jag själv avänder nr 740 vilket är koppar. Tidigare har jag använt mig av 500 fire red samt 600 purple red. De har alla fungerat finfint. De förstärker färgen rejält, gör håret glansigt och är dessutom skonsam mot håret. Jag brukar lämna min inpackning i längre än de rekommenderade 3 minuterna och fokserar ibland mer på de ställen där jag upplever att jag behöver mer färg, oftast topparna. Viktigt att tänka på är att använda handskar så att ingen färg sätter sig på händerna!
  • Glöm inte bort dina ögonbryn! Om du har väldigt ljusa ögonbryn så är det värt att invenstera i en bra ögonbrynspenna eller att färga ögonbrynen. Det är en smaksak men jag själv tycker det är snyggare och ser lite mer naturligt ut ifall man har mörka ögonbryn till rött hår.
  • Lita inte på alla schampon och balsam som påstår sig hjälper till att bevara hårfärg. Jag har testat de som faktiskt gör att färgen släpper. Testa dig fram vilka hårprodukter som fungerar för dig. Personligen tycker jag hårmbomben som tillför färg räcker.
Lika snyggt rött hår som Rihanna hade tidigare är inte alls omöligt att få
och heller inte att få det att hålla i sig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0