Three is a charm

Om man är mån om sitt utseende och känner att man vill ge ett så fräscht och snyggt intryck som möjligt finns det tre saker man enligt mig ska hålla extra bra koll på.
  • Sina ögonbryn. Dina ögonbryn är det som ramar in dina ögon. Regeln är att plocka stråna underifrån och så gott som möjligt hålla sig till den form man naturligt har. Det kräver inte så mycket att t.ex varje morgon lägga märket till hur brynen ser ut och plocka vid behov. Att måla ögonbrynen kan också göra mycket, speicllet om du t.ex. har väldigt ljusa ögonbryn. Men det är givetvis en smaksak.
Katy Perry har vackert fixade ögonbryn.
 
  • Sina naglar. Det jag menar här är helt enkelt att ta hand om sina naglar; fila dem, använda nagelolja vid behov, försöka att inte använda nagellacksbortagning allt för ofta men ändå ta bort nagellacket när det är dags. Det ser mycket finare ut med omålade naglar än naglar där färgen håller på att gå bort. Och om du likt mig föredrar korta naglar kan det vara finast att hålla sig till lite ljusare nagellack. Mörka färger kan nämligen få naglarna att se ännu kortare ut.
Eva Mendez har snyggt, neutralt målade naglar.
 
 
  • Sitt hår. Att ta hand om sitt hår bland det viktigaste och enligt mig roligaste i skönhetsdjungeln. Hitta produkterna och metoderna som funkar för just dig. Torrschampo är en riktigt bra produkt att ha hemma när du snabbt behöver fräscha upp håret. Själv använder jag mig av Cotton Fresh från Barnängen. Att klippa håret är också viktigt även om du försöker spara ut det. Det är snyggare med en kortare frisyr än med toppar som är slitna. Om du längtar efter långt hår men har ett långt tag kvar varför inte pröva hårförlänging? Clips är smidigt och behöver inte kosta överdrivet mycket.
Mandy Moore ser ut att ha välmående hår, fint!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0