Var dig själv!

Idag hade jag en kort redovisning om hårbomben jag skrivit om här tidigare i bloggen. Det jag pluggar till har inte direkt något med skönhetsfrågor att göra men vi fick prata om vad som helst den här gången. Först tänkte jag att det kanske var ett dumt ämne, men jag körde på det för att det är mitt intresse. Jag fick positiv respons och jag mådde riktigt bra efteråt. Jag kände att jag visste vad jag pratade om och fick även höra att det märktes väl. Jag tror många människor är överdrivet självkritiska. Men det är så onödigt och leder bara till negativa tankar.
 
Det är så värdefullt att bara vara den du är och att ta den plats du själv vill ta. Ofta ogillar jag att vara i centrum, jag är ganska tystlåten och lugn men blommar ut när det kommer till styling och skönhet. Det är vad jag gillar och inget jag ska skämmas över, eller hur? För varför ska vi skämmas över hur vi är eller vad vi tycker är roligt? Så länge vi tar väl hand om oss själva och är goda mot vår omgivning finns det väl inget att skämmas över?
 
När jag skriver om kvinnor som vågar gå emot idealen här i bloggen så vill jag uppmärksamma att alla är olika. Och de kvinnorna sticker ut. Jag slår vad om att de får ta emot en del negativa kommentarer om att de är tjocka osv. Och visst finns det de som får höra att de är för smala osv. Men vad spelar det för roll? Människor som går emot strömmen inspirerar mig. Och de människorna är ofta dem som vågar vara sig själva fullt ut, tror jag. Så stå upp för den du är! Det finns ingen som du. Du är unik och vacker! Att gå runt och tycka illa om sig själv eller dölja vem du är är som att konstant ha på sig fel nyans foundation ;) En osmickrande mask som bara leder till negativitet. Älska dig själv istället! Jag är säker på att livet blir vackrare och roligare då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0